PROTEIINIPUUROKAKKU JA MAKEA PROTEIINISMOOTHIE

Kaupallinen yhteistyö: Valio PROfeel

En ole koskaan ollut  ”tavallisen” puuron olomuodon ystävä. Oli kyseessä sitten kaurapuuro, riisipuuro, ruispuuro tai mannapuuro, niin en välitä perinteisellä tavalla kattilassa keitetystä puurosta. Moni on ottanut haasteen vastaan ja yrittänyt tehdä minulla puuroa, luvaten, että tästä varmasti pidät. Ei sitä makua saa mausteilla tai erilaisilla keittotyyleillä sen paremmaksi. Puuron olomuodon täytyy vaihtua!

Puuro on kuitenkin jumalien ruokaa ja lähes ilmaista, joten pakkohan sen on jotenkin mennä alas. Yleensä vedän hiutaleet blenderin kautta alas, mutta keinoja on muitakin. Yksi keino on seuraavanlainen:

Ei tehdä kaurahiutaleista puuroa, vaan tehdään niistä kakku. Kakku jonka pystyy nostamaan lautaselta kokonaisena ja jonka koostumus on sisältä kuin muffinsilla (maailman helpoin resepti).

proteiinikakku-1

Ainesosat

Kaurahiutale: 50 g
Kananmunan valkuainen (3 kpl): 50 g
Heraproteiinijauhe, suklaa: 30 g
Soijamaito: 20 g
Steviaa

330 kaloria | 34 g proteiinia | 26 g hiilihydraattia | 6 g rasvaa

+ omat lisukkeet kakun päälle

Valmistus

Kaikki yllämainitut ainesosat sekaisin ja lautaselle.
Mikroon 1 – 2 minuuttia.
Lämmitetään sen verran, että juoksevat ainesosat ovat imeytyneet.

proteiinikakku

proteiinikakku-pala

Todella hyvää, yksinkertaista ja tämän kanssa sopii kaikki lisukkeet. Niin kuin kuvasta näkee, käytin mustikoita, banaania, hunajaa ja tyrnimarjoja, joita asiakkaalta olen saanut. Tyrnimarjat ovat oikeasti sellaisia marjoja, joilla on sielu!

Kyseinen kakku voidaan varmasti jo herkuksi luokitella, mutta koska minulta on kysytty paljon, että mitä syön ”herkkupäivänä”. Annetaanpa tästä vielä yksi helppo esimerkki ja resepti.

Tykkään juoda niin sanottuja kaloreita, koska se on helpompaa kuin kiinteän ravinnon syöminen ja juomien tekeminen on myös nopeampaa kuin ruoanlaitto:

proteiinismoothie-mansikka

Ainesosat

Heraproteiinijauhe, mansikka: 30 g
Kananmunan valkuainen (6 kpl): 100 g
Tummaa suklaata: 10 g
Oliiviöljyä: 5 g
Vettä

270 kaloria | 33 g proteiinia | 6 g hiilihydraattia | 12 g rasvaa

Valmistus

Sekoita jauheet ja valkuaiset keskenään blenderissä (lisää vähän vettä).
Sulata suklaa mikrossa.
Kun suklaa on sulanut sekoita siihen oliiviöljy.
Lisää suklaa smoothien päälle.

Aineksista voidaan tehdä myös puddingia vatkaamalla jauheet ja valkuaiset kunnolla keskenään. Tai joko kuvien esittelemää smoothieta, lisäämällä vettä ja sekoittamalla ne blenderissä (juoksevampaa). Suklaan voi tottakai sekoittaa juoman sekaan, siitä tulee ulkonäöllisesti vivahteikas. Valio PROfeel® heraproteiinijauheet sopivat erinomaisesti yhteen suklaan kanssa, koska niissä on säilytetty maidon luontainen sokeri.

proteiinismoothie-sekoitettu

Kokeile ja nauti!

Aaro Huttunen

Positiivisella ja rennolla elämänasenteella varustettu 23-vuotias fysioterapiaa opiskeleva nuorimies. Intohimoihin kuuluu jatkuva itsensä kehittäminen sekä uusien asioiden oppiminen. "Vapaa-aikaan" sisältyy kuntosalin lisäksi kirjojen lukemista, yrittäjyyttä ja luovan puolen esiin tuomista kirjoittamisen kautta.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta